2012. július 21., szombat

Sajttal töltött óriás kagylótészta



Bár nagy rajongója vagyok az olasz ételeknek, ezt a fajta tésztát még soha nem csináltam. Találtam egy jónak tűnő receptet egy külföldi oldalon és azon javítottam és módosítottam egy kicsit.


Kis családom szerint tuti lett. A férjem felvetette, hogy lehetne húsos változata is. Ugyan most a sajttal töltött verzió jön, de hamarosan itt lesz egy húsos variáció is.
Elkészítése gyors és egyszerű. Egyedül a sütés kicsit hosszú (45 perc), de addig rendbe rakhatjuk a konyhát. 

Hozzávalók 6-8 főre:

Szósz:
- 4 közepes gerezd fokhagyma
- 2-4 evőkanál olívaolaj
- só
- 1 pici cukor
- bors
- kiskanál rozmaring és bazsalikom (frissen szedett jobb)
- 4 doboz 400gr-os kockázott paradicsom

Töltelék:
- 0,5 kg ricotta sajt
- 1/2 tubus brindza sajt (úgy néz ki, mint a nyomkodós kempingsajt)
- 1 kis doboz (kb 150-175gr) kecskesajt (helyettesíthető brindzával is)
- só
- bors
-3-4 szál snidling
- 2 tojás
- csapott mokkáskanál őrölt szerecsendió

Ezenkívül kell még:
Óriáskagyló tészta kb 40db, 3 csomag mozzarella sajt.
Én a Tescoban vettem óriáskagyló tésztát. A nagy csomagnak kb a 3/4-ét használtam el, úgy lett 40db.

Felteszünk egy nagy edénybe vizet forrni sóval és olajjal. Begyújthatjuk a sütőt is kb. 180 fokra. Míg készül a víz a tésztához nekiállhatunk a szósznak: az olajat megmelegítjük, a fokhagymát elpasszírozzuk vagy átnyomjuk a fokhagymanyomón a forró olajba (ne égjen meg, ne barnuljon meg). Kevergetjük és kb 1 perc után ráöntjük a négy doboz paradicsomot, a sót (először keveset és utána inkább mehet még rá), a kiskanál cukrot és a fűszereket. Elkeverjük, lefedjük és közepes tűzön összefőzzük.
Amíg a szósz készül és esetleg még nem forr a víz, nekiláthatunk a tölteléknek: a hozzávalókat csak nemes egyszerűséggel összekeverjük. Természetesen a a snidlinget vágjuk apróra. Kóstolni mindenképp kell. A sóval vigyázzunk mert a kecskesajt is és a brindza is sós.

Ha forr a víz, tegyük bele a kagylókat, keverjük el. Vigyázzunk, hogy ne főzzük a tésztát puhára. Kicsit ropogjon a fogunk alatt (kicsit). Máskülönben szétesik a kezünkben töltés közben.
Ha kész, szűrjük le. (Közben kevergessük és kóstoljuk meg a szószt, ha kell valami, tegyük bele)
Vegyünk elő egy átlagos méretű tepsit vagy sütőtálat (normál tepsiméret kell, nem kicsi). Olajozzuk ki az alját és az oldalát vékonyan, öntsünk bele egy picit a paradicsomos szószból, oszlassuk szét. A kezünkbe fogjuk a kagylótésztát és töltsük meg. Nem kell teletölteni, úgy 3/4-ig elég. Tegyük őket egymás mellé és így szépen sorba haladjunk. Ha kész, öntsük rá az egész megmaradt szószt szépen eloszlatva. A tetejére kockára vágott mozzarella mehet és aki nagyon szereti, rámorzsolhatja a megmaradt brindzát. Ettől végképp pikáns lesz.

 Takarjuk le a tepsit és úgy süssük fél órán át, majd vegyük le a takarást és még egy negyed órát süssük. Aki teheti pirítson rá. Isteni lesz. Nekem sajnos még pár hétig nem jó a sütőm, így nem lesz pirospozsgás a teteje, de így is rettentő finom lett.
Aki húsosan szereti, az ennél a mennyiségnél kb. 20 deka darált husit megpirítva hozzádobhat a töltelékhez. Én is ki fogom úgy próbálni és egy másik - már fejemben lévő - receptet is.
Jó étvágyat!

Ötletek: akinek jobban tetszik az a szószhoz tehet még bazsalikomot, pici kakukkfüvet vagy oregánot vagy több cukrot. Aki szeretné tehet bele pici fehérbort is. Szerintem elbírja.



Nincsenek megjegyzések: