2011. augusztus 25., csütörtök

Diós lepény (glutén- és tejmentes, paleo) szénhidrát: 5gr/adag

Ma elfogyott a mandulám, nem tudtam palacsintát csinálni és gyümölcs sem volt itthon, hogy tízóraira egyek valamit.
Így kitaláltam egy új palacsinta-lepényt. Diósat.
Az egy adag az alábbi mennyiséget jelenti, ami 2db kb 13cm átmérőjű vastag palacsinta-lepényt jelent. Ez általában elég egy tízóraira vagy uzsonnára.

Hozzávalók: 
1 db tojás
2 nagyon púpozott evőkanál darált dió (40gr)
1 késhegyni fahéj
1 teáskanál nyírfacukor (xylit, méz stb).
2 kiskanál olaj (kókuszolaj)

A tojást egy kis edényben villával felverem, hozzáadom a cukrot és a fahéjat, majd belekanalazom a  darált diót. A villával jól összekeverem az összetevőket. Palacsintasütőre teszek egy pici kókuszolajat és két evőkanálnyi diós keveréket, majd megsütöm mindkét oldalát. A fenti mennyiségből 2db 13cm átmérőjű vastag palacsinta-lepény lesz. Tetejére ugyanúgy bármit lehet tenni, ami tetszik. Én nyírfacukorral készült szilvalekvárt raktam. Isteni volt és talán ha 10 perc kellett az egészhez:)))

Tipp: Kiegészíteném még azzal, hogy akinek esetleg drága az 1 tojás 2 kanál dió arány, szerintem megcsinálhatja azt is, hogy 2-3 tojást használ és hozzá akár 10-20 púpozott evőkanál darált diót ad és felönti annyi kókusztejjel, hogy sűrű palacsintatésztát kapjon. Vagy 2-3 tojás, 10 evőkanál dió és annyi rizsliszt, hogy sűrű alapot kapjunk. Így azt gondolom, hogy egy olcsóbb alternatívát kaphatunk.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Húú nagyon könnyűnek tűnik, nagyon megkóstolnám! ;) (ez célzás khmm) :))

Vizsó-family írta...

Az is:))) Hétvégén csinálunk:))
Nem a legesztétikusabb süti, de tényleg jó. Azt hittem keserű lesz a dió miatt, de nem, nagyon nagyon finom lett:)