2010. október 17., vasárnap

Bögrés mákos vagy diós vagy bögrés muffin és egészséges variációja

Soha nem csináltam még bögrés sütit. Egyszer olvastam egy receptet, ami jónak tűnt, úgyhogy emlékezetből próbáltam megcsinálni. Hogy ez volt-e az eredeti, már nem tudom, de hogy nagyon szuper finom puha lett, az tuti.
Hozzávalók:
- 2 db tojás
- fél bögre cukor
- egy bögre liszt elkeverve
- egy sütőporral
- egy csapott kk fahéj
- egy pici csípet só
- kb 10 dkg vaj
-1 bögre tej
- 1 bögre mák vagy dió
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 citrom héja reszelve

Elkészítés: a puha vajjal keverjük habosra a cukrot. Lisztbe keverjük bele a sütőport, vaníliás cukrot, sót, fahéjt.
A cukros vajhoz tegyük hozzá a tojásokat a lisztes keveréket, a tejet a mákot, a citrom héját és ami még kell, majd keverjük össze. 150 fokos sütőbe ne túl nagy tepsibe tegyük be a sütit sütni kb 40 percre. Én kb egy 20x20-as ikeás tepsibe szoktam tenni és gyönyörű magasra feljön, nagyon finom puha lesz. Lehet tenni muffin-formába is.
Ha kivettük, kettévághatjuk és megkenhetjük barack vagy szilvalekvárral. Sütés közben tehetünk a tetejére fahéjas szilvát vagy meggyet.
Tűpróbával nézzük meg, hogy rendben van-e a süti mielőtt kivennénk. Ha a teteje már barnás vagy látszik, hogy kész, de a belseje még süthető lenne, tegyünk rá sima papírlapot és úgy süssük tovább.


Fittebb változata: a liszt helyett teljes kiőrlésű tönkölybúzát használunk. Ebben az esetben tegyünk bele egy pici kanál szódabikarbonát-ot is. Cukor helyett lehet használni mézet vagy nyírfacukrot, vaníliás cukor helyett pedig sima vaníliát.

Nincsenek megjegyzések: